Mnohým lidem se zdá výhodné nakoupit zboží již použité a ušetřit tak cenné výdaje. K tomu, aby obchod byl opravdu výhodný ale potřebujete znát některé základní informace. Mezi ně patří vědomost toho, jak probíhá případná reklamace. Reklamovat vadu použitého zboží můžete stejně jako v případě zboží nového.
Kdo alespoň jednou nekoupil starší kus nábytku, zachovalé oblečení, boty nebo třeba ojeté auto? Nákup věci z druhé ruky může být značně výhodný, ovšem má i svá rizika, o kterých je dobré mít povědomí.
Co o zboží zjistit předem?
Výhodná cena je primárním lákadlem nákupu použité věci. Ale nenechte se zmást a rozhodně si kvůli tomu nepořizujte zajíce v pytli! Naprosto ideální je si řádně prověřit prodejce včetně toho, co přesně si plánujete zakoupit.
U prodejce je v první řadě na místě vyhledat si recenze na internetu a zjistit, jak poctivý daný člověk je, případně jak řeší reklamace. To se vám zadaří většinou u firmy, ale v případě soukromého a třeba i jednorázového prodejce to už půjde hůře.
Nejrpve si zboží pečlivě prohlédněte a nechte si od prodejce popsat a ukázat všechny jeho nedostatky. Tyto nedostatky by měly úměrně odpovídat tomu, jak dlouho a jak často bylo zboží používáno. Pokud nakupujete přes internet, požadujte detailní fotky a není ani špatné si vyžádat doklad o nákupu. Čím dražší zboží je, tím opatrnější by mělo prověřování stavu být. Naprosto nejlepší je sepsat si kupní smlouvu, která stav zboží v době prodeje bude detailně popisovat. Ale i u věcí běžnějších, jako je například oblečení, kabelky nebo boty, se vyplatí uložit si původní inzerát s popisem věci nebo také vaši korespondenci s prodávajícím, kde stav věci přímo uvádí. Mohlo by se to totiž hodit při uplatnění práva na reklamaci. V případě uplatnění reklamace záleží na tom, kde jste nakupovali, tedy hlavně od koho.